40 kg silnik w wyścigowej hybrydzie Nissan ZEOD RD

Nissan ZEOD RD i silnik 40 kg

Pojemność 1,5 litra, 400 KM mocy i zaledwie 40 kg wagi. Podczas wyścigu Le Mans Nissan zaprezentuje najnowszą hybrydową wyścigówkę ZEOD RD z niecodziennym silnikiem.

Nissan ZEOD RD i silnik 40 kg

Pojemność 1,5 litra, 400 KM mocy i zaledwie 40 kg wagi. Podczas wyścigu Le Mans Nissan zaprezentuje najnowszą hybrydową wyścigówkę ZEOD RD z niecodziennym silnikiem.

ZEOD RD wyróżnia się na tle konkurencji już samym silnikiem. Żaden z producentów nie posiada w swojej ofercie motoru, który byłby tak lekki i generował przy tym potężną moc. Auto powstało specjalnie do wyścigów długodystansowych, takich jak całodobowy Le Mans, gdzie szczególnie liczy się wytrzymałość.

Wyścigówka Nissana nie ma tradycyjnych części aerodynamiczny i spojlera poprawiających docisk. Taką funkcję w ZEOD RD pełni specjalnie zaprojektowana płyta podłogowa. Najbardziej innowacyjny jest jednak silnik oznaczony symbolem DIG-T R 1.5L. Turbodoładowana, benzynowa jednostka o trzech cylindrach i pojemności 1,5 litra generuje 400 KM mocy i waży zaledwie 40 kg. W przeliczeniu na każdy kilogram przypada więc 10 KM mocy. Takiej wydajności nie mają nawet bolidy Formuły 1.

Silnik osiąga 7500 obr./min, ma przy tym kompaktowe rozmiary – 500 mm wysokości, 400 mm długości i 200 mm szerokości. Gdyby nie waga, bez problemu można byłoby zapakować go w bagaż podręczny i zabrać na pokład samolotu.

Auto przypominające Deltę Wing zajmie garaż numer 56, przeznaczony dla aut testujących najnowsze technologie. Specjaliści twierdzą, że ZEOD RD powinien osiągnąć czasy na poziomie klasy wyścigowej LMP1, zdominowanej przez silniki diesla. Wejście hybrydowego napędu Nissana do czołówki może nie być zaskoczeniem.

 

Silnik Nissan ZEOD RD wideo

 

GALERIA

{imagonx}moto-zeod{/imagonx}

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *