Toyota Prius może dobrze wyglądać… po tuningu WALD

shuichi miwa prius 50 sport img21

Toyota zainwestowała sporo energii, żeby Prius 4. generacji wyróżniał się z tłumu dynamicznym, sportowym i jeszcze bardziej ekstrawaganckim niż poprzednik designem. Projektantom firmy to się zdecydowanie udało – nowy Prius to samochód, który trudno przeoczyć. Japońska firma tuningowa Wald International poszła za ciosem i stworzyła pakiet aerodynamiczny dla Priusa, który zamienia ten symbol ekonomicznej jazdy w rakietę.

shuichi miwa prius 50 sport img21

Toyota zainwestowała sporo energii, żeby Prius 4. generacji wyróżniał się z tłumu dynamicznym, sportowym i jeszcze bardziej ekstrawaganckim niż poprzednik designem. Projektantom firmy to się zdecydowanie udało – nowy Prius to samochód, który trudno przeoczyć. Japońska firma tuningowa Wald International poszła za ciosem i stworzyła pakiet aerodynamiczny dla Priusa, który zamienia ten symbol ekonomicznej jazdy w rakietę.

 

Inspiracje mechaników firmy Wald są w tym wypadku oczywiste – to samochody wyścigowe. Priusem Sports Line nie podjedziesz pod krawężnik, ale spojlery i owiewki ma tam, gdzie trzeba. W pakiecie Wald Sports Line Prius dostał nowy zderzak z przeprojektowanym grillem i przednim spojlerem. Pod światłami LED umieszczono deflektory z włókna węglowego. Dokładki progowe sprawiają wrażenie, że auto niemal szura po ziemi. Do tego dochodzi tylny dyfuzor i poczwórna rura wydechowa.

 

shuichi miwa prius 50 sport img08

 

Duże wrażenie robią aluminiowe felgi o ciekawym wzorze przypominającym turbinę samolotu. Są zdecydowanie większe od seryjnych i dobrze się komponują z linią podwozia obniżoną przednim spojlerem, dokładkami bocznymi i dyfuzorem.

 

shuichi miwa prius 50 sport img13

Mechanicy Wald nie ruszyli napędu hybrydowego – nadal jest to zespół dwóch silników elektrycznych o mocy 71 KM i momencie 163 Nm oraz jednostki benzynowej 1.8 VVT-i pracującej w cyklu Atkinsona o mocy 97 KM i momencie 142 Nm. Łączna moc układu to 122 KM. Skoro pakiet aerodynamiczny pozwala mocniej się rozpędzić i szybciej wchodzić w zakręty, dodano 6-tłoczkowe zaciski hamulcowe do przednich hamulców.

 

shuichi miwa prius 50 sport img06

Pakiet Wald Sports Line może nie zamienił Priusa w auto WRC, ale daje japońskim fanom Toyoty ciekawą opcję. Prius jest najpopularniejszym samochodem hybrydowym na świecie i jednym z bardziej powszechnych aut w Japonii, zatem Wald raczej nie powiedział jeszcze swojego ostatniego słowa w kwestii podkręcania wyglądu i właściwości jezdnych tego samochodu.

 

shuichi miwa prius 50 sport img04

shuichi miwa prius 50 sport img06

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *