Najlepsze opony dla Twojego auta

motointegrator

MotoiOpony nie są wieczne. Każdy kierowca, prędzej czy później stanie w obliczu konieczności ich wymiany. To moment, w którym większość z nas zadaje sobie zasadnicze pytanie: jakie opony będą najlepsze dla mojego auta? Ekspert Motointegrator.pl spieszy z pomocą.

motointegrator

Opony nie są wieczne. Każdy kierowca, prędzej czy później stanie w obliczu konieczności ich wymiany. To moment, w którym większość z nas zadaje sobie zasadnicze pytanie: jakie opony będą najlepsze dla mojego auta? Ekspert Motointegrator.pl spieszy z pomocą.

Dobór opon do konkretnego modelu auta to żaden problem. Na stronie Motointegrator.pl dostępne jest narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób wyszukamy opony dopasowane rozmiarem do naszego auta. Teraz pozostaje nam wybranie opon odpowiednich do naszych potrzeb i stylu jazdy. Tutaj możemy stanąć przed kilkoma dylematami.

Tańsze czy droższe?

Możemy wybierać spośród trzech klas cenowych opon: budżetowej, średniej i premium. Każda z tych klas dostosowana jest do oczekiwań innych kierowców, a różnica w cenie pociąga za sobą również różnicę w jakości. – Jeżeli jeździsz zachowawczo, twoje auto ma niewielką moc i rzadko wyjeżdżasz nim poza miasto możesz z czystym sumieniem zdecydować się na opony klasy budżetowej. Sprawdzone i popularne marki w tym segmencie to Barum, Dębica, Sawa czy Uniroyal – tłumaczy Jan Frączak, ekspert Motointegrator.pl grupy Inter Cars. – Opony klasy średniej rekomendowałbym kierowcom, którzy jeżdżą dużo, ale spokojnie, a od opon oczekują dobrych właściwości jedynie w niektórych aspektach np. zachowanie na mokrej nawierzchni. W tym segmencie największą popularnością cieszą się opony firm Kleber, Fulda czy BFGoodrich – kontynuuje Frączak.

Opony klasy premium powinny zainteresować kierowców większych i mocniejszych samochodów, którzy jeżdżą dużo i lubią wykorzystać potencjał auta. Opony tej klasy posiadają najbardziej zaawansowane bieżniki i wykonane są z najbardziej wyrafinowanych mieszanek. – W przeciwieństwie do opon klasy budżetowej i średniej, opony klasy premium są mocne we wszystkich aspektach. Są też dużo droższe. Jednak niektórzy producenci opon segmentu premium jak Nokian czy Vredestein oferują swoje produkty w cenach porównywalnych z cenami opon klasy średniej – podpowiada ekspert Motointegrator.pl

Sezonowe czy całoroczne?

– Zdecydowanie polecam stosowanie opon sezonowych. Opony całorocznych rekomendowałbym osobom, które sporadycznie korzystają z auta, preferują zachowawczy styl jazdy i przemieszczają się na niewielkich dystansach. Wszyscy pozostali powinni zdecydować się na opony sezonowe – zaleca Frączak. Konstrukcja i parametry tego typu opon są ściśle dostosowane do konkretnych warunków atmosferycznych i dzięki temu zapewniają optymalne właściwości jezdne, a tym samym bezpieczeństwo. Jeżeli jednak z jakichś powodów nie wymieniamy opon, to pamiętajmy, że w zimie/lecie lepiej jeździć na oponach całorocznych niż sezonowych niedostosowanych do pory roku. – Warto też zwrócić uwagę, że podczas sezonowej wymiany opony koła są każdorazowo wyważane, a stan ogumienia, felgi i innych widocznych elementów sprawdzany przez fachowca. To element, który również jest bardzo istotny dla naszego bezpieczeństwa. – dodaje Frączak.

Nowe, bieżnikowane, a może używane?

– Opona przeznaczona do samochodu osobowego ma jedno życie. Bieżnikowanie to jakby dawanie jej drugiego życia, do którego konstrukcyjnie nie jest przystosowana – tłumaczy Frączak. Co ciekawe, niektórzy eksperci do jazdy po mieście w zimie zalecają właśnie opony bieżnikowane, ponieważ charakteryzują się one wyższą kostką bieżnika. Opony bieżnikowane są o około 30-40 proc. tańsze od nowych, mogą nawet posiadać pewną formę gwarancji od producenta. Ich kondycja jest jednak mocno nadszarpnięta. – Zdecydowanie odradzam opony używane. Nawet jeżeli opona wygląda na dobrą, to nie wiemy, w jakich warunkach była przechowywana, co się z nią działo i czy nie ma uszkodzeń konstrukcyjnych. Gołym okiem nie jesteśmy w stanie ocenić, czy guma wciąż ma odpowiednie właściwości. Ceny zakupu opon używanych są bardzo atrakcyjne, ale ich użytkowanie wiąże się ze sporym ryzykiem. Jeżeli miałbym wybierać między oponą używaną a bieżnikowaną, zdecydowanie wybrałbym tę drugą. Nic jednak nie zastąpi opony nowej. Nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie – podkreśla Frączak.

Przez internet, w serwisie czy supermarkecie?

Opony najlepiej zakupić u sprawdzonego sprzedawcy, który oferuje markowe, renomowane produkty i wie, jak odpowiednio je przechowywać. Ważne, aby opony pochodziły z hurtowni dysponującej nowoczesnymi magazynami, które zapewniają odpowiednie warunki przechowywania, ponieważ niewłaściwie przechowywana opona szybciej się starzeje. Przy zamówieniu warto zwrócić uwagę na wygodę zakupu oraz warunki gwarancji i dostawy. Kupując opony przez internet mamy możliwość porównania opon, otrzymujemy łatwy dostęp do informacji i wybór nieosiągalny w serwisie czy sklepie stacjonarnym. Motointegrator.pl dzięki usłudze zakupu opon z montażem łączy zalety kupowania opon w internecie i serwisie.

{Sourcerer}

<!– (c) 2000-2014 Gemius SA ver 1.1 Emisje: cormedia/twardziel.pl/non standard/artykul, twardziel, artykul —>
<script language=”javascript1.2″ type=”text/javascript”><!–
var _gde_yikhokinje = new Image(1,1);
_gde_yikhokinje.src=’http://adocean-pl.hit.gemius.pl/redot.gif?l=8/tstamp=’+(new Date()).getTime()+’/id=pzOb6P9qwNPClqc3esWxTKSf..kiCeRPyLVFWU0Xx2z.k7/stparam=yikhokinje/fastid=lhiftpngodfgzladpxhqynenbhko’;
//–></script>

{/Sourcerer}

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *