BMW M3 i M4 zaprezentowane. Kolejne auto na listę do kupienia!

bmw-m3-m4-

Po długich oczekiwaniach BMW pokazał wreszcie najnowszy model kultowego M3 w sedanie oraz dwudrzwiowe coupe, które teraz otrzymało swoją odrębną nazwę – M4. Zgodnie z zapowiedziami auto wyglądają dokładnie tak jak zaprezentowany w sierpniu koncept modelu M4.

bmw-m3-m4-

Po długich oczekiwaniach BMW pokazał wreszcie najnowszy model kultowego M3 w sedanie oraz dwudrzwiowe coupe, które teraz otrzymało swoją odrębną nazwę – M4. Zgodnie z zapowiedziami auto wyglądają dokładnie tak jak zaprezentowany w sierpniu koncept modelu M4.

Najciekawsze kryje się jednak pod maską – trzylitrowa jednostka R6 TwinPower Turbo o mocy 431 KM (w przedziale 5500-7300 obr./min). Auto wyposażone w siedmiobiegową skrzynię M DCT rozpędza się do „setki” w 4,1 sekundy. Wersja z sześciobiegową przekładnią manualną jest o 0,2 sekundy wolniejsza. Inżynierzy niemieckiego koncernu ograniczyli elektronicznie prędkość maksymalną do 250 km/h. By cieszyć się pełną mocą silnika trzeba dokupić pakiet M Driver’s Package, który pozwala rozpędzić auto do 280 km/h. Za dodatkową opłatą BMW zamontuje także karbonowo-ceramiczne hamulce.

Auto w automacie posiada tryb Smokey Burnout, pozwalające na kontrolowane „palenie gumy” przy niewielkich prędkościach. Podobną technologię wykorzystuje także najnowszy Ford Mustang.

W porównaniu do starszych wersji BMW M3/M4, tegoroczne modele są lżejsze niemal o 80 kg. Wersja coupe M4 waży dokładnie 1497 kg. Mimo takiej masy i potężnej mocy silnika auto ma spalać 8,8 l/100 km w wersji z manualną skrzynią biegów oraz 8,3 l/100 km w przypadku przekładni M DCT. Czwarta generacja M3 spalała 25% więcej paliwa.

W obu wersjach nadwozia dach piątej generacji M3 wykonano z włókna węglowego. Nie zabrakło też pakietu stylistycznego, wyróżniającego się agresywną linią zderzaków. Tył auta zdobi teraz aż cztery wyloty rur wydechowych. Uwagę zwracają też 18-calowe, aluminiowe felgi z oponami 255/40 z przodu i 275/40 z tyłu. Na życzenie klienta BMW może zamontować 19-calowe obręcze.

Oficjalną premierę BMW M3 i M4 będą miały w styczniu na salonie samochodowym w Detroit. Do europejskich dealerów trafią wiosną 2014 roku.

BMW M3 i M4 wideo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *