Czad! GT86 stylizowane na legendy motorsportu Toyoty

gt86 in norfolk 05

Brytyjski oddział Toyoty przygotował 6 wersji sportowego coupe GT86, stylizowanych na słynne wyczynowe samochody Toyoty z przeszłości. Kolekcja zadebiutowała na GoodWood Festival of Speed w 2015 roku. Potem była wielokrotnie prezentowana na pokazach i spotkaniach fanklubu GT86. Teraz można przekonać się, jak nowoczesne GT86 w klasycznych oklejeniach prezentują się w ruchu. Toyota zorganizowała wycieczkę na malownicze wybrzeże w Norfolk, podczas której samochody zaprezentowały się w pełnej krasie.

Brytyjski oddział Toyoty przygotował 6 wersji sportowego coupe GT86, stylizowanych na słynne wyczynowe samochody Toyoty z przeszłości. Kolekcja zadebiutowała na GoodWood Festival of Speed w 2015 roku. Potem była wielokrotnie prezentowana na pokazach i spotkaniach fanklubu GT86. Teraz można przekonać się, jak nowoczesne GT86 w klasycznych oklejeniach prezentują się w ruchu. Toyota zorganizowała wycieczkę na malownicze wybrzeże w Norfolk, podczas której samochody zaprezentowały się w pełnej krasie.

 

gt86 in norfolk 05 

Kolekcja GT86 stylizowanych na rajdowe i wyścigowe klasyki oddaje hołd bogatej historii Toyoty w motorsporcie. Podkreśla także, że aktualny sportowy model marki, startujący w rajdach i wyścigach w wielu miejscach na świecie, sporo zawdzięcza swoim poprzednikom, takim jak Corolla AE86, Celica, Supra czy 2000GT. Stylizowane GT86 otrzymały winylowe okleiny, stylizowane aluminiowe obręcze Rota, sprężyny V-Maxx obniżające samochód o 40 mm oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej.

Toyota GT86 „The Endurance” nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 roku należąca do Toyoty japońska firma tuningowa Tosco, obecnie Toyota Racing Development, przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 3. miejsce w Japanese Grand Prix, 1. i 2. miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

gt86 in norfolk 01

GT86 „American Muscle” oddaje hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził Toyotę do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911 pomimo mniejszej mocy. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

Twórcy GT86 „The Track Machine” inspirowali się IMSA GTU class Toyota Celica. Dwie Celiki GTU zbudował w 1981 roku nowo utworzony amerykański oddział Toyota Racing Development. Samochody wystartowały w International Motor Sports Association (IMSA) GT Championship. W sezonie 1983 TRD USA zwarła szyki z All-American Racing Dana Gurneya. IMSA GTU Celica zmodyfikowana wspólnie przez oba zespoły zdobyła 7 pole positions, 3 najszybsze okrążenia i 2 zwycięstwa. W sezonie 1984 Celica wywalczyła 4 wygrane, a w 1985 roku zajęła 2. miejsce mistrzostw.

gt86 in norfolk 09

GT86 „Rally Reborn” nawiązuje do Toyoty Celiki 1600GT Ove Anderssona. Ta skromna czerwono-czarna Celica była pierwszym samochodem wystawionym przez Toyotę w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1972 roku. Samochód zadebiutował w Daily Mirror RAC Rally i od razu wygrał w swojej klasie, zajmując w klasyfikacji generalnej 9. miejsce. Ten sukces zaowocował zacieśnieniem współpracy z kierowcą Ove Anderssonem i powstaniem Toyota Team Europe, obecnie Toyota Motorsport GmbH.

Toyota GT86 „Easy Tiger” powstała jako hołd dla Toyoty Supry Esso Ultron Tiger. Największa sportowa Toyota startowała z sukcesami w All-Japan Grand Touring Car Championship (JGTC) przez 11 lat. Supra zadebiutowała w JGTC w 1996 roku, a już następnym zdobyła tytuł mistrza. Powtórzyła ten sukces w latach 2001, 2002 i 2005. Rok później zakończyła karierę, 4 lata po wycofaniu z produkcji seryjnego modelu. Jej sława przeniosła się do świata wirtualnego – Supra była jednym z najpopularniejszych samochodów w grach Gran Turismo i Forza Motorsport. W latach 1999 i 2000 sponsorem Team Le Mans Toyoty zostało Esso. Logo z biegnącym tygrysem firmy stało się inspiracją dla jednego z najbardziej wyróżniających się oklejeń w historii JGTC.

GT86 o nazwie „Nobody Mention the Turbo…” wygląda jak Castrol Toyota Celica GT-Four, bardzo zaawansowany technicznie samochód, w którym zadebiutowało oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika (ECU), które zoptymalizowano w sposób przeciwdziałający opóźnieniom reakcji turbosprężarki i tym samym poprawiający wydajność doładowania. Samochód wystartował po raz pierwszy w 1994 roku w Rally Australia. Prowadził go młody kierowca Juha Kankkunen, który dotarł na metę zaledwie 9 sekund za zwycięzcą i zajął drugie miejsce. W 1995 roku Celica GT-Four ukończyła 7 rajdów, 7 razy zajęła miejsce na podium, a Didier Auriol wygrał Tour de Corse.

gt86 in norfolk 02

gt86 in norfolk 03

gt86 in norfolk 04

gt86 in norfolk 06

gt86 in norfolk 07

gt86 in norfolk 08

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *